fredag, juli 17, 2009

Äntligen fredag!!!!

Det behöver ju inte jag säga för jag har ju semester!!!! Fortfarande lyser solen. Jättehärligt. Lite har ändå blivit gjort. Den lilla söte grisen har jag virkat, en lite galt blev det.




Nya glasunderlägg blev det oxå, Mats körde till stockholm så då passade jag på att sitta ute med min symaskin. Resultatet: de gul/gröna blev till mej de andra ska vara till försäljning.

Här visar jag några bilder på det som fanns i mina fröpåsar. Stockrosor sen i fjol.

Krasse, 2 olika sorter. Den ena heter fjärilskrasse och klättrar, den andra är en "vanlig" krasse.









Detta är vallmo, jag tyckte att de var så fina på påsen så jag tog en. Här är resultatet. Nu ikväll när jag skriver så har blommorna redan fallit av, synd att dom bara står några timmar.
Nu är grillen tänd ocjh vi väntar gäster, dvs min bästis sedan barnsben och hennes dotter-min guddotter. Vi ska ta ett (eller 3) glas vin, äta lite gott och spela kort. Alltid lika roligt

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar