lördag, juli 18, 2009

En riktigt slapp.......

.....lördag. Ja, det blev ju lite sent igår.... eller tidigt imorse kan man oxå säga. Men det var jättetrevligt!!!! Så idag gjorde jag inte så himla mycket ansträngande saker. Jag tog ut symaskinen och gjorde dessa glasunderlägg.


Tre stycken blev det, maskinen sköter sej ganska skapligt själv men färgerna måste jag ju byta förstås. Vissa färger syr den väkldigt länge med beroende på modell. Och då passar ........


...man ju på att göra lite annat förstås!

Vi fick lite invasion av små söta möss i alla möjliga färger. Den brun/grå "snodde" älste sonen, - Gillar den, lite "stressboll", öh tack morsan!
De andra får väl vara så länge, det kanske kommer i flera färger. Vem vet. Mönstret hittade jag nånstans på nätet, kan vara crocheters nånting. Prova där om ni vill. Mönstren är på engelska.

Eftersom det regnar ute nu så virkar jag ett par möss till..........

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar