måndag, juli 13, 2009

En skön dag!

Ja, det har varit en jätteskön dag idag,Sol och varmt!! Albin åkte med sin kompis till Åland, jag hoppas att dom har riktigt roligt men att dom är försiktiga på båten.
Resten av familjen, alltså Jag själv, Mats, Jonas och Philip tog en rejäl promenad. Till hamnen för att äta glass....mmmmmm Jättegott. Sen gick vi till Mats jobb ( 4 km från hemmet) och hämtade hans cykel, därefter kollade vi in i cykelaffären...... Jonas fyller år i augusti och behöver nog en lite större cykel då. Vi kollade oxå runt på stan lite innan vi gick tillbaka hem. Det var jätteskönt, ingen inte ens den minsta gnällde över att nåt var jobbigt, tröttsamt eller tråkigt. Sånt är skönt!!!!

När vi så kommit hem tog jag förstås tag i virknålen igen...... jag har beställt en ny virknål från loveknitting ,den har inte kommit än men jag kunde iaf inte låta bli att göra några tårtor.
Jag gjorde prinsess tårtor, en med blåbärssmak och sverigefärg och en med jorgubbsylt och "rosa" marsipan. Inte trodde jag att man kunde bli så "biten " av att virka små söta saker. Vart ska detta sluta.......
Det här inlägget slutar iallafall här.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar