onsdag, juli 08, 2009

Fört måste jag.....

.....få visa vad jag gjorde i gårkväll. Jag grävde upp hos mina blåbär, tog bort allt gräs och lade dit barkmull..... blev det snyggt eller....?
Eftersom stora sonen ska klippa gräset i sommar blev det enklare ( och snyggare) att göra så här.
Släpade 5 säckar barkmull från affären, SJÄLV! Grannen hjälpte mej att lasta ur bilen när jag kommit hem.

Sen, idag gjorde jag några amigurumi´s. Sköldpaddan är inte riktigt klar, ögonen fattas, svampen blev så himla gullig och moroten har inte fått några ögon ( vet inte om den ska få det heller..).
Jag håller på med en svamp till som jag ska vända på, då blir det en jordgubbe....fiffigt att man kan göra många saker av ett mönster.....

...oj här stod det visst en öl.... jo den är min. Vi spelade yatzy med grannen... det är gott med en kall då... öl alltså. Vi har haft ett strålande väder idag, men nu sent ikväll kom det en riktig åskskur, med blixt och dunder och stormande regn.... vi har ju paviljong så vi kunde sitta och spela färdigt. Alla har nog vunnit var sin gång.... vi får ta revansch imorgon om det inte regnar alldeles för mycket.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar