torsdag, juli 09, 2009

Symaskinen är HEMMA!!!!!!!

På en kortare visit. Han som skulle fixa språket tog semester, återkommer i augusti. Anna på symaskinsbutiken visste att jag ville ha min maskin hemma på semestern och fixade det. Jag lämnar in den i början på augusti igen. Men som sagt jag fick SY LITE!!!!!!! Så... jag "pimpade" några disktrasor. Har sett det på en blogg tidigare, ( tror att det var "mina quiltar....). En disktrasa med fjärilar., läckert!!! Måste prova. Båda broderierna är Kaffe Fasett, kopparna har jag oxå sett på en blogg men kommer inte ihåg vilken. (kan vara Lenis ... eller mina quiltar) . Under tiden som maskinen gjorde lite jobb så virkade jag.......

...jag gjorde färdigt sköldpaddan med ögon och blomma i rumpan. Jag gjorde oxå en jordgubbe efter ett svamp mönster. Den gröna "fnurrpen" på gubben gjorde jag själv. ( kom visst ihåg lite sen skoltidens slöjdlektion). Dessutom började jag på en trädgårdsmus till. Den ska vara turkos blå med "spygröna" öron/ nos. Det har Albin bestämt. Ja nu är det bara att sätta fart med lite skapande..... det regnar ju.... och "gubben börjar inte sin semester förrän på måndag.

Kram

1 kommentar:

  1. Attans vad aktiv du blrv när du kom hem! Dosktrasorna blev ju hur fina som helst! Det är ju nästan så man inte vill använda utan bara ha till prydnad
    //syz

    SvaraRadera