lördag, juli 04, 2009

Min lilla oas!

Det är så fint och grönt hos mina grannar så jag blev lite avis. Bestämde mej för att göra en egen liten oas. "Gubben" jobbade inatt så om han tjänat in tillräckligt kanske det skulle räcka till lite blommor?! Jodå lite kunde vi väl handla....... ...jag har ju lite växter kvar som överlevt vintern. Men vi köpte ett grönt gräs med gula fläckar i strået.....det är INTE visset. Det ser nästan leopardmönstrat ut. Till det köpte vi några hänglobelia, för att det skulle bli "lite mer" i krukan. Satte krukan mitt ibland mina andra krukväxter. Änglatrumpet, sälg miniros "nyakrukan och en jättefin stockros. Det finns en buxbom oxå men den är utanför bild.
På vårat altanstaket har vi skruvat fast lerkrukor och det fick bli pelargoner i dom i år. Här är en av 3. Jag är jättenöjd med mitt "gröna". Jag har lagom att vattna, jag har 3 buskar med amerikanska jätteblåbär oxå men dom har jag inte fotograferat. Mycket bär blir det i år!! Räcker säkert till en och annan paj!!

Och här är då det jag har gjiort efter Ulligagullig`s mönster. Väntar med spänning på kroppen.
Nu ska jag ut och njuta MER!!!! Ett glas vin serveras till mej där ute, det tackar jag inte nej till.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar