lördag, augusti 08, 2009

Karnevalyra!!

Med betoning på just yra. Det började med ett gäng säckpipeblåsare....... gud vad jag gillar den musiken. När vi parkerade vid "lusthuset höll de på att blåsa upp blåsan och träna toner/takt. Var bara tvungen att fota och lyssna.
När vi kom upp till torget var Staffan Hellstrand där, jodå han sjöng helt ok men är inte nån riktig favorit hos mej.

Bilden är INTE åt fel håll, jag blev alldeles spyfärdig av att titta på den. Fram och tillbaka och runt..... man kan ju spy för mindre..

Vi hittade lite sockervadd, det måste man ha när det är karneval!!!!!! Efter detta tog vi en runda till alla knallar men som jag sa igår inget av intresse mest...hmm... ja, struntsaker. Slog följe med min rara systerdotter Supermillis med familj till Gripsholmsparken och lyssna på lite annan slags musik. Där blev Jonas lite sur och fick ett stort vredesutbrott..... men som förälder är man van...Ta´t lugnt det ordnar sej! Det gjorde den här gången oxå. Vidare upp på torget för att kolla lite samba... jättehärliga rytmer. Sen samlade vi ihop delar av familjen och åkte hem... vilken tur att det är ett år till nästa karneval... fötterna värker så nu ska jag ta ett glas vin och några vårrullar och sätta mej ute på altanen, den gjorde vi iordning lite idag.... kanske jag lägger ut bilder imorgon.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar