onsdag, augusti 05, 2009

Ytterligare en rolig dag på ......

...fritids. Jonas kan inte få nog av sina kompisar på fritids, han har ju fått några nya "äldre" kompisar oxå. Dom är jättebra på att vara "motor" till lådbilen som finns på skolan. (jag hade oxå utnyttjat de äldre barnen om jag hade fått välja, det är ju jobbigt att springa). Under tiden so jonas var iväg så åkte jag med min mamma till blomsteraffären. det blev en blomma till mej..... den doftade alldeles underbart. ( låter som värsta askungesagan)
Vet ni VAD den doftar???? Cholkad!!!!!!!!! Ja faktiskt. Och färgen..... alldeles underbar den oxå. Den är faktiskt chokladbrun (typ Carl Fazer mörk).

Sen har ju pojkarna en kusin som fyller om några dagar, 5 år. Han ska få en dinosauriehandduk. Han älskar såna odjur!

Och ett kalas ska Jonas oxå gå på. En av dagiskompisarna fylle oxå 6 år och har bjudit Jonas till sej. Hon får en handduk med typ "My little ponny" på. Den ser nästan ut som glass, sa Jonas när den blev färdig. Jonas har som vanligt bestämt färg och motiv på handdukarna. (undrar om han symboliserar sina kompisar i dessa olika motiv och färger.......hmm,måste fråga hur han tänker.....)

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken rolig blomma. Lite anorlunda än vad folk brukar ha. Det är bara roser eller pelagonier.

    SvaraRadera
  2. Vilken kul blomma! Vad heter den? Handdukarna blev också fina. När mina barn har med sig handdukar på kalas så väljet de motiv och färg på handduken efter kompisarna. De tycker det är kul att hitta "rätt" motiv. Var har du hittat dinosauren? Sån motiv är ovanliga.
    /Lenis

    SvaraRadera