torsdag, augusti 06, 2009

Ännu en dag......

....på fritids, denna dagen blev lite längre än den igår. Mycket roligt har han haft, Jonas. Medan han var på fritids åkte jag ner på stan för att kolla in höstkläderna till skolstarten.... det blev nya kortbyxor, en tjockare tröja och 2 tunnare långärmade tröjor.
Hittade oxå en snygg t-shirt och ett par svarta joggisar som är skönt att ha på sej i höstmyset. Jag hittade ett par converse oxå, Jonas blev jätteglad "för han behöver" ju det.....
Vid middagen blev det lite grillat, alltid himla gott. Oj... hittade visst en "slat" vin i en flaska..... så här på torsdagen.... ja,ja min semester är ju snart slut så jag bestämde att jag fick dricka upp den "slatten".
Jonas och hans kompis har under middagen varit på långpromenad... han kom inte hem som han skulle och vi letade och letade och letade..... ingen Jonas. Efter en dryg timme kom han och kompisen äntligen. En mor full av oro fick bita ihop lite. -"Vi har gått över gatan men vi tryckte på gröna gubben, sen gick vi till en lekplats. Sen gick vi på en grusväg och in i skogen och sen hittade vi inte tillbaka. Kompisen blev ledsen, trodde inte han skulle få se sin familj igen. -Då skulle vi fråga nån om dom kunde hjälpa oss att hitta, men då såg vi lekparken som vi hade varit i och då hittade vi hem och här är vi nu"!
Vad säger man...? Kloka små killar..... men Jonas får allt vara hemma UTAN kompis imorgon efter fritids! Jag hoppas att killarna har lärt sej nåt av den här upplevelsen.
Jag säger till Jonas att han måste säga till vart han går när han sticker iväg, det lyckas inte alltid tyvärr.
Det här slutade ju bra iallafall!!
Kram

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar