lördag, april 24, 2010

Soligt men kallt...

.. har det varit idag. Albin skulle sälja bröd på stan, för sin klass. Skjutsade ner honom vi 9.30 tiden. Hem och fixade frukost till oss andra.... vi funderade på att köra ner och gå lite på stan. Jag behövde handla sneslå till ett projekt och sen åt vi lite glass och kollade lite på sommar kläder... till Jonas.... han hittade jättefina kortbyxor i grönt och en jättesnygg t-Shirt i rosa med sommarmotiv på. Jonas passar jättebra i rosa, finns mycket snygga killtröjor i den färgen, även till stora killar som mina tonåringar.

Sen tog vi lite kaffe när vi kom hem och "hembakat" som vi naturligtvis köpte av "killarna". Måste sponsra klasskassan lite.
Eftersom vi inte har nån bil längre och fått låna "farmors" behövde den städas lite... det fixade Albin (han lovade farmor att fixa det). Under eftermiddagen, innan maten så virkade jag några lappar till, fortsatte även under kvällen.... dom är jätteroliga att virka och fort går det. (se förra inlägget ang länk). Jag har fortfarande inte kommit på vad det ska bli....
Ja och ni tittade väl på körslaget...?? det gjorde jag , snacka om gåshud!!! Vilka körer, ingen av dom skulle åka ut, alla tre kunde väl få vinna?!!!
Men jag önskar LYCKA TILL ! till Torgny i kör Rongedal, lille "skånepågen" från Landskrona, Jag och min kusin umgicks med Torgny och flera av kompisarna (Max, Norrman,mfler) under somrarna på min semester, vi var ett stor gäng. Jag blev glatt överraskad av att Torgny fick plats i kören, sist jag träffade honom var när vi cyklade till Landskrona på vår semester( juni/juli 2007) , då berättade han att han spelade med i musikal och trivdes jättebra med det.
Jag hoppas att man får se en inspelning på tv från Dalhalla, där han ska gästsjunga hos Malena Ernman. Jättestort grattis till dej Torgny. (även om du inte läser detta kanske kusin Bonnie el nån kompis läser och vidarebefordrar)

Kram

1 kommentar:

  1. thank you for coming by to visit...come back anytime..

    SvaraRadera