lördag, oktober 23, 2010

En lugn lördag....

.. är precis vad jag behöver. Något trött på morgonen, det blev lite sent igår/morse. Upp ganska skapligt för vi skulle på öppet hus på gymnasieskolan. Mellan sonen ska göra sitt gymnasieval. "Gud vad stora de blivit", mina små gossar.
Men som sagt... jag har ändå hunnit sy lite. Gjorde färdigt spishanddukarna,pudeln.....

 ..Den lilla "devil"....... 

 
Och staffordshiren.

 Mina lovikka blev oxå färdiga.... man blir lite öm i fingrarna eftersom lovikka är ett stumt garn, jag har lite skavsår på fingrarna oxå... men det läker snart.
 jag ska nog försöka "rugga" upp mina vantar på insidan... dom blir så goa då.
fick en beställning på ett pannband oxå... började ikväll... bara några varv kvar. Det roliga med att sticka på rundsticka är att det går av bara "farten" och rätt som det är så har man nästan gjort klart. vad ska jag göra sen??? Kanske ett par vantar till, ett par sockor eller två....

Kram

3 kommentarer:

  1. Ingen rast & ingen ro! Du är produktiv du, Syz!
    Många fina saker du har gjort! kram

    SvaraRadera
  2. Vad tar du för ett par Lovikkavantar? Min dotter önskar sig ett par... =)

    SvaraRadera
  3. Jag har, inspirerad av dig, satt igång med lovvika-liknande vantar till mig själv. lite tunnare garn men det var en bra idé att rugga insidan!

    SvaraRadera