tisdag, november 23, 2010

Snö, snö, blåst och snö...

Ja nu kommer den hit, snön bara blåser och vräker ner.... om det håller sej fint nu med några minusgrader, sol på dagarna och lagom mycket snö.... kan det få vara så fram till v8... då har vi här i Nyköping sportlov.... i v 9 kan det börja tina upp för att så sakta bli vår med tussilago, blåsippor och "mus" öron på björken. För det är ändå till sommaren man vill komma..eller...??!!
 Iallafall så tänker jag återgå till jobbet imorgon, knäet funkar om jag inte kryper på det (förhoppningsvis ska det gå bra att hålla sej upprätt). Jag tänker ta en promenad till jobbet, cykla går inte  det är på tok för halt. Den här bilden som visar hur mitt vardagsrum ser ut vill jag tillägna Anki!!! Vi har alltså flyttat ut köket ... eftersom vi ska få nya tapeter där... ser fördj....ligt ut!! Troligen klart på fredag... vi ska ha lite kalas på lördag... mellan killen fyller 15 år så det måste vara klart.
 Här visar jag bild på Ankis "fuskolle", den blev färdig igår och har legat under fuktig duk.
 Ett STORT brev fick jag idag..... det kom från Evas Pysselsida.....
 en kalender som jag vunnit med små paket i.... numrerade... så jag får börja öppna den 1/12. Jag är jättenyfiken!!!! TACK igen Eva.
 ar och hälsade på syz idag... tog en liten fika och hade det mysigt, det var ett tag sedan vi träffades, jag köpte lite nytt garn...... konstigt eller?? Jonas ville att jag skulle göra en handledsvärmare åt honom.....
,
 ..en med döskalle på. Han har en svart som jag gjort tidigare, nu vill han ha en till, helst likadan men det blev i blått med guldpärlor på istället.
 Foto taget med blixtljus.... lite dåligt synsdet då blixten "slår" i pärlorna....
här har jag fotograferat utan direkt blixt... då kommer färgen bättre till sin rätt pärlorna likaså. Jag hoppas han blir glad... han vet inte att jag börjat på den inte heller vilka pärlor jag använt. Den ligger på hans nattygsbord så han hittar den nog imorgonbitti när jag väcker honom.

Kram

1 kommentar:

  1. Fin fuskollen blev! Och dödskallar också, som jag älskar! <3

    SvaraRadera