fredag, april 22, 2011

Det är en väääldig tur att långfredagen är lååång!!

Faktiskt så har vi hunnit en väldans massa saker idag... först så åkte vi till jysk och köpte en ny matta till hallen, den gamla "har gjort sitt", åkte i sopen och en  ny fräsch ljusgrå matta ligger framför dörren och 2,5 meter in i hallen. Mycket snyggt blev det. Sen blev det att fixa Philips rum...han ville ha lite om möblerat, så blev det och Jonas behövde ett databord till sin Tv..så Philip gav bort sitt databord till Jonas. Och då blev det städat i Jonas rum oxå..... nu är det bara Albin kvar som ska få lite hjälp med sitt rum...om han nu vill ha det. Skönt att det är klart nu.
 Och sedan när vi ätit mat så tog jag fram min stickning...nu är bakstycket "blockat"....
 ..framstycken likaså......
..och här ligger ärmarna...Imorgon ska jag nog försöka sy ihop koftan om den är torr.

 Vi har även hunnit "sätta taket" på paviljongen på uteplatsen...skönt att ha det gjort!! Dynlådan tog vi oxå fram...inte så kul...flera dynor har legat fuktigt så det har blivit fläckar på dom. Bara att stoppa i tvättmaskinen....4 dynor är klara....och hänger på tork!! Tvättar flera imorgon.
Så hann jag börja på min nya kofta oxå!!!!! Jag ska sticka en liten stund till....måste få göra nåt kul oxå inte bara nödvändiga saker...

Kram

1 kommentar:

  1. så sant, man måste få göra nåt kul också och inte bara nödvändiga saker! :)

    SvaraRadera