lördag, maj 28, 2011

Imorgon....då får vi se...

..om jag får nån kaffe på sängen. Oddsen...? Nja, det är bara 2 av 3 söner hemma....möjligen  så går den yngsta av dom upp före mej......Jodå, han skulle  fixa kaffe till sin mamma, han älskar sin mammas väääldigt mycket!! Ja, vi får väl se imorgonbitti vad som händer.... 
Stickat på koftan har jag gjort..den ser lite grå ut men den är faktisk nästan svart...

här är färgen mer rättvis. Jag har nu gjort 2 knapphål och ska göra det 3:dje om 2 varv.... sen blir det nog att fixa till ärmarna/ärmhålen...måste prova lite först. Den är faktiskt rolig att sticka...jag har alltid följt de klassiska beskrivningar förut och det är alltid utvecklande och roligt att göra på nåt annat sätt. "Gubben" sa till mej när han frågade vad jag gjorde.. -Du ska då alltid göra lite baklänges och tvärtom om det går...! -Det är ju lite du.
Ja, han har nog lite rätt, jag tycker det är kul att göra lite som jag vill, exprementera lite osv...

Kram

3 kommentarer:

  1. Blev det nåt kaffe på sängen??? Jag blev allt firad. Blomma på morgonen och restaurang på dan!
    Skrattade gott åt din mans kommentar ;-) Kram

    SvaraRadera
  2. Ah du är älskad utan kaffe på sängen vet du väl ;-)

    att jag en del baklänges och litet tvärsom och tvärtemot alltihop ger en krydda i tillvaron

    ha det bäst!
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en toppendag med kaffe på sängen och annat trevligt också.Kram Eva

    SvaraRadera