söndag, maj 29, 2011

Visst blev det kaffe....

men inte på sängen. När jag vaknade ( gjorde det av mej själv) så smög Jonas omkring ...kollade om jag var vaken ( han ville inte väcka mej) , när han fick se att jag var på väg ur sängen snabbade han sej att fråga om det var nu som han skulle ge mej presenten...?
Oh vad glad jag blev! Jag bad honom att fixa kaffet...och sen frågade han om jag ville ha en macka oxå och vilken sort ville jag ha, vill jag ha ost eller skinka??? Medan Jonas fixade min frukost så fixade jag hans...rättvist eller???
Ingen annan än vi är uppe till frukost, jättemysigt hade vi, boken satt vi och läste lite i tillsammans, Jonas är lite intresserad av vad jag ska lära mej...jag kommer att använda boken som uppslagsverk och idespruta... Jag har själv valt ut den!!

Senare på dagen när "gubben" vaknat och mellansonen piggnat till lite så blev det fika hos farmor och sedan fortsatte vi till mormor...nu är morsdag över för den här gången...Mellansonen tycker att det är morsdag alldeles för ofta, minst 3 gånger per år...? (har jag inte märkt).  Framåt kvällen blev det lite grillat och sen lite stickning framför tv:n.... nu har jag satt ärmarna på en tråd och fått ihop allt till ett stycke. Jag tror att det kan bli bra, knapphålen verkar komma som dom ska, har gjort 3 stycken nu....

Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig Morsdag.
    Kram Hoffmansdesign.

    SvaraRadera
  2. Den boken är bra!
    De är inte dumma de "små liven" ;-)
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera