lördag, juni 18, 2011

Ett dagsverke....

..först ut är Jonas jeans.... 3 högerknän.....
Jag frågade Jonas varför det bara är höger knä som är trasigt... Svartet blev: - Därför att det är det knäet som jag landar på först när jag trillar!! Tänk att mammor inte fattar sånt. Nåväl när jag blev klar med jeansen, dom här tre..hittade jag ett par till...dom får vänta för nu har jag ingen lust längre.

 Min lust fastnade i tyghögen som jag hade...det är ett tag sedan jag klippte ut mönstret....
 Men nu är den klar..min tunika.....
efter alla konstens regler blev det som jag ville...nu har jag kladdat lite på ursprungsmönstret så att det blir bra från början nästa gång jag vill sy en tunika.
En liten tasshanduk hann jag göra .....


 ..och prova broderiet som jag ska göra till Rivjärnets.....
 ..jag satte den på en av Albins skjortor...han kan ha den i verkstan när han börjar skolan igen...måste fixa lite med verktygen..dom blir inte riktigt som jag vill.... får kolla med Katta om hon kan hjälpa mej..hon är duktig på sånt. (Katta och jag syr ihop på måndagar, när vi har sykvällar)
 Här är då koftan som jag gjorde färdigt...nu har jag sytt dit knapparna oxå...helt klar, bara att använda!!!
 Det var ingen som ville eller hade tid att hjälpa mej med fotot...ha ha.... jaggjorde det själv med hjälp av spegeln i hallen... det var inte lätt men det var kul!!
Och slutligen en närbild på knapparna, åtminstone 1 knapp.....ingen knapp har samma färg.... Men jag gillar dom!!
Allt för nu...nu ska jag nog hinna sticka lite oxå....

Kram

2 kommentarer:

  1. Ett av mina barn tappade bara bort vänster vante, hade massor av högervantar ett tag...
    Tunikan är jättefin och vad bra att man kan fixa själv så att man får det som man vill!

    SvaraRadera
  2. Så bra att laga barnens byxor, min 13-åring åker skateboard så det är hål överallt. Vilken fin tunika, åhh jag önskar jag kunde få köpt en symaskin igen... Den förra började det ryka ur. Koftan ser så skön ut, bra att kunna ta bild på sig själv.

    SvaraRadera