tisdag, juni 14, 2011

Toppen växer....

..ikväll har jag stickat flera varv utan att sticka fel och får sticka baklänges...
Det känns helt ok faktiskt. men jag har fortfarande svårt att f ett "löp" i mönstret....det känns inte  så följsamt som jag skulle vilja. Kanske blir bättre när jag kommit en bit..Jag "tragglar" på så får vi se hur det blir. Kanske hittar jag en annan topp som jag "känner" bättre för?!

 Här kommer lite nya handdukar, fick en lite beställning ikväll på några avslutnings presenter..ska sy dom imorgon.
 Till Helena: Jag köper broderimönster på nätet eller på olika symässor, laddar även hem gratisbroderier om jag gillar dom. Färgsätter efter önskemål men man kan använda orginalfärgerna oxå. Jag har ett dataprogram till min symaskin som jag använder när jag kompletterar eller sätter ihop olika mönster och färger. Jag har inte så stor erfarenhet av att göra helt egna broderimönster men jag grejar lite ibland och håller på att lära mej hur jag ska göra. Egentligen borde jag gå en kurs...men det får vänta. Det är jätteroligt att göra egna personliga presenter, mottagaren blir väldigt glad. Mönsterna här nedan är väldigt personliga....
Dom har beställaren önskat fram i färger och motiv sen har jag valt typsnitt på namnen.
Att sitta framför/bakom min symaskin ger mej avkoppling och fyller mej med energi som jag delar med mej av till alla runt omkring mej och hoppas att dom "smittas" av min glädje.

Kram

1 kommentar:

  1. Ett litet tillägg.....du är så skicklig på detta handarbete. Dina alster är riktigt proffsiga. Jag vet . Kram Eva

    SvaraRadera