måndag, juni 13, 2011

Ikväll blev det mycket gjort....

..sykvällarna är avslutade och vi funderade på en träff med lite gott att äta..tyvärr så fick vi inte till det ikväll som vi tänkt .... vi får ta det en annan kväll.
 Så då får jag visa lite saker istället...ett studentkort som jag beställde av min Syz. Hon är så duktig och har ett stort intresse...
 ..inuti kortet, jag sa bara hur det skulle se ut och vem det skulle passa..och hon lyckades jättebra tycker jag.
 Sen har jag provsytt "mitt" broderi som jag satt med hela dagen i går.....jag fick göra om det ikväll för jag blev inte riktigt nöjd..ska brodera det andra förslaget imorgon om jag hinner...
 här har jag gjort "nytt" mönster och ett namn oxå...det ska sättas ihop men jag får göra det som två broderier ...min bågar är för små för ett sammansatt broderi.
Och titta....jag hann sticka några varv...både framlänges och baklänges...men nu har jag nog stickat ett varv mer än jag repat upp....de går sakta men säkert...jag får ingen bra "känsla " för hur mönstret går...det kanske kommer när jag gjort en mönsterrapport...?

Kram

2 kommentarer:

  1. Tack för rar kommentar om mina grytlappar! :)

    Ska bli spännande att se när stickningen växer fram. *nyfiken*

    Ps. Såg kuddarna av Ajax du hade gjort till Eva när jag var där och hälsade på. Jättefina! :)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att sy mönster på maskin. Kan du skriva lite om hur du gör? Âr det ett eget program?

    SvaraRadera