lördag, juli 09, 2011

En dag på stan...

..resulterade i 3 par byxor till gubben ( varav 2 svart till xtrajobbet) ett par kortbyxor och en t-shirt, även det till gubben....en t-shirt och en jeansskjorta till mej, två hoodtröjor, en till mej och en till gubben ...som jag ska brodera på. Så när/om det blir lite "sämre" väder ska jag försöka sätta dom i symaskinen och provbrodera loggan "Rivjärnets MK" på dom. Även Jonas vill ha en sån tröja...det ska han få!

Köpte en ny bok oxå...TOFFS BOK...Av Kalle Dixelius. Nån som har läst den??Den handlar om Ståkkålm på 2200- talet. Ska bli spännande att läsa.....

Sen har det blivit "altanen"!!!!
Det har varit en underbar dag idag, med mycket sol och varmt. Jag har suttit ute och stickat lite, plockat lite med mina växter, stickat lite , lagat mat...stickat lite  och sedan kom grannen över och vi handarbetade lite och tog en KALL cider!!! Mycket trevligt! Nu ska jag hålla mej inomhus...myggorna håller på att "ta över" solstolarna.....det får väl bli ett par varv till innan det blir "go´natt".

Kram

1 kommentar:

  1. Inte dåligt att få gubben med på stan och shoppa kläder till honom !!! Där har jag ett problem.Det blir riktigt akut innan min kommer iväg. Kram Eva

    SvaraRadera