lördag, juli 16, 2011

Min Lördag!!

Cyklarna fick "rycka ut" idag...vi tog en tur till stan och biblioteket.... Jonas ville låna en bok, Legenden om Tann, Bestens håla. Men den var aldrig utlånad tidigare och hon som hjälpte oss var så ny så hon visste inte hur hon skulle göra, den är inte katalogiserad....( oj vilket svårt ord) nåväl, jag svarade att jag kan komma tillbaka vid annat tillfälle...
 Jag frågade efter nåt om 2 ändsstickning...det kunde hon inte heller svara på...men jag fick hjälp av en trevlig herre som oxå jobbade på biblioteket...( man blir skickad lite hit och dit där oxå, dom har väl lite olika kunskap kanske) han hade en bok i "magasinet"..vet inte vad det betyder men efter en stund kom han tillbaka till mej med den enda boken som fanns i ämnet. Den ska jag bläddra lite i..få se om jag kan lära mej nåt. Det verkar så roligt med "alla er där ute som skriver om era tvåändsstickade saker". Även "gubben" hittade en bok...om kortlekar...han samlar på sånt!!! ( kortlekar alltså).

Och V75..gick inget bra det heller....2 rätt...blev inget tillskott i semesterkassan. Kollade lite på tv4 fakta om sömnproblem...stackars människor som lider så av att inte kunna sova ordentligt, dom går i sömnen och gör massa konstiga saker...då inser man vilken tur man har ...att man sover , visserligen inte så många timmar men man ligger still och är kvar i sin egen säng.
Ja, då fortsätter väl jag på min sjal/filt...drygt 1 nystan har jag kvar att sticka med....
Detta var min lördag. Hur var Din??

Kram

1 kommentar:

  1. Jotack den var bra! Litet tips: säg till dom på biblioteket att de kan fjärrlåna nyare böcker om tvåändsstickning från andra bibliotek till dig. Eller ännu hellre att de köper in.. Det borde de ha upplyst dig om också tycker jag, säger en som faktiskt jobbar på bibliotek.

    SvaraRadera