fredag, juli 15, 2011

En dag som försvann...

..bara sådär, ömsom sol ömsom regn och blåst...den här dagen var inte den bästa precis...vädermässigt iallafall. Annars, ur handarbetssynpunkt alldeles tillfredsställande!!!
 En ny liten handduk som är tänkt till att torka händerna på vid ev fiskelycka på fisketuren....
 ..en till...broderiet kommer från Embroidery library
 Det gör detta broderi oxå...ska bli en ..till att hänga på spisen eller till fisketuren...vi får se när jag ska sy "överdelarna" vad som passar bäst.
 En beställning på en liten golfhandduk .....klar för leverans..
 Och ett par Hallo Kitty handdukar blev det oxå.....
 ..jag har hunnit lite annat ändå fast symaskinen varit igång....
Och nu på kvällskvisten lyckades jag få till några varv på sjalen/filten...det går sakta men säkert framåt...skulle helst vilja sticka nåt annat men jag MÅSTE göra den här färdig oxå!!!

Kram


5 kommentarer:

  1. Skönt att höra att det inte bara mina dagar som försvinner utan att jag hinner vara med. ;-)
    Och flitig som vanligt är du och snyggt blir det också.
    Ha en skön lördag och jag håller tummarna för att du ska få sol på dig.
    Hälsningar Paradiset Kaos

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om när det är lite "oroligt" väder ibland, då får man gjort något. Du är väldigt flitig, så fina broderier. Förstår inte hur maskinen gör dom, alla färger måste ju finnas. Bra att du vill bli färdig med filten, den blir jättefin! Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  3. Jättefina broderier du gör, tycker gäddan är så läcker..

    SvaraRadera
  4. Oj vad du hunnit med !!! Var inne och kollade på Magnus´ blogg om jag kunde se dig på någon bild i publiken. Men du hade inte fastnat. Det var lite suddigt förstås. Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Bra med en "dåligtväderdag" ibland så att man får nåt gjort ;)?

    SvaraRadera