lördag, augusti 13, 2011

Stora röjardagen....

..har det varit idag....
 Men först måste jag visa en bok som jag fick i brevlådan igår...precis just NU är den väldigt aktuell...jag har nämligen två av dom...tonåringar!!! Jag vet att jag kommer att överleva men ibland känns det ....lagom svårt att hantera....
 Nåväl, såhär såg det ut när bilen blev bortkörd en stund....tomt och fint.
 Sen har vi då börjat att plocka, en sak i taget....sen flera saker sen blev det mycket saker som blev utplockade från förrådet. Det finns snälla, rara tonåringar oxå!!! Ibland har jag dom hos mej och då blir jag lycklig förälder. Albin hjälper till trots att han inte mår så bra, han har fått en släng av feber.... kan det vara nåt "datavirus"...??
 Så , ta fram en stol och sätta sej mitt i röran går oxå bra....han skruvar isär delar som ska sorteras och kastas...man måste tänka lite på miljön, var sak i sin sophög.
 Nu kan man faktiskt gå in och lite översikt i förrådet igen..det var ett tag sedan....
 var sak på sin plats , lätt att hitta när man ska ha det....
Nu finns det bara lite saker som ska ges bort ..typ en skrinda och en lite barnfåtölj.....
 Och sen hittade vi lite loppisprylar oxå...dom får stå gömda tills det är dax....

 Och så här tomt och fint blev det efteråt så att bilen fick plats igen....
Och när allt var klart blev det grillat och en öl!!! Sen han jag sticka ett par varv oxå. Nu är det dax att komma isäng...en dag imorgon oxå...finns mer att gör......

Kram

4 kommentarer:

  1. Men oj oj så flitiga ni har varit och så fint det blev. Vilken ordning i förrådet!
    Här är en nattuggla därför jag har litet ont i benen efter två dagars kantarellplock...20 liter fick jag ihop - själv!

    SvaraRadera
  2. Den där boken om hur man överlever en tonåring skulle jag och gubben behöva just nu. ;-)
    Jag blir avundsjuk på er energi, skulle behöva massor just nu för det finns massor att göra här hemma och imorgon börjar jag jobba efter 14 dagars semester.
    Ha en skön söndag önskar Paradiset Kaos

    SvaraRadera
  3. Det där får mig att tänka på att vi också hade planerat en garagerensning i sommar . Men var blev den av ??? Ni fick det ju jättefint i förrådet. Rolig bok det där. Tonåringar kan vara superjobbiga och hur underbara som helst. När de har flyttat saknar man dem oerhört.Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint det blev. Vad bra att ni fick plats med bilen igen. Denna där boken borde jag också skaffa mej.
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera