torsdag, september 08, 2011

Då får jag välkomna Ingemar.....

..till/på mina stickor.....En vacker vante som jag kände att ....
 ..jo honom kunde jag väl sticka lite på. Här är "han" på ovansidan......
och här är "han" på insidan av handen...ganska lättstickad...mönstret "sätter" sej ganska snart. Det blir inte lika många trådar att fästa som med "Elisabeth" för här har jag bara två färger.
Det finns så många vackra vantar i boken så givetvis kommer det att bli fler...men jag måste göra två av varje innan jag får börja på ett nytt par. Det finns några par vantar som ska stickas med sk tvåändsstickning i början sen , om jag läst rätt stickas dom som vanligt...får "klura" lite på det....

Kram

3 kommentarer:

  1. Vilka roliga namn på vantar !!! De ser väldigt avancerade ut, men du är ju så duktig. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Jättefina!
    "Ängel" och "Backtrav" är de som står på tur härnäst för mig...finns ju lite att välja på!
    Vad använder du för garn?
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. vilken speed du har !!!
    och snygg blir Ingemar!

    SvaraRadera