lördag, oktober 15, 2011

Lite drygt halvvägs.....

...är jag nu en bit upp på vante nr 2...och redan en "ny" vante i huvudet....
Jag blir liksom inte klok på mej själv...jag hittar en vacker vante i boken , startar upp den och ser redan  en ny att sticka....ett knepigt beteende eller??! : ) Men  jag ska göra färdigt Margit först innan det blir nån ny. Jag har hittat mönstret på princessvantar som jag köpter hos Tant Kofta till förra julen...ska nog göra ett par sån efter dessa..eller.... Snart är det syfestival i Älvsjö...då ska jag dit. Kanske hittar jag nåt kul...tänkte prova med Knit Pro´s nya fyrkantiga strumpstickor.....det är så få maskor på tummarna så magic loop är krångligt, där är det lättare med strumpsticka.
Jag har köpt lite nya broderier oxå...på katter och hundar...ska fixa färgerna på dom och brodera upp några handdukar....det kan jag nog göra på sykvällarna....
Nu är det iallafall dax för sängen...och min bok Brobyggarna av Jan Guillo..den började bra iallafall...

Kram

6 kommentarer:

  1. Sån är jag också!
    Alltid en ny sak i huvudet innan den gamla är klar! Tappade lite sugen efter torsdagens stickning som slutade med 30 minuters bakåt stickning!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Duktig är du!! Finfina vantar :-) Spännande med symässa i Älvsjö...jag kanske åker på hundmässan i december!? Nej nu är jag trött...har riggat bana inför morgondagens mentalbeskrivning för Dina med kullsyskon. Inte nog med det, sen lagade jag lunchen vi ska ha till hela gänget imorgon (ca 20 pers). och imorgon bitti ska jag gå upp kl. 5.00 och sen blir det fullt ös hela dan! Ska bli så spännande och kul...blir nog lite bilder i min blogg efter det! Och givet ska jag ha finjackan på en högtidsdag som imorgon ;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Säger som Emelie! Vad du är duktig!!
    Vantarna ser så sköna ut. Aha, du har nya bilder på hundar o katter ;-) Inte berner förmodar jag, haha.
    Jag har köpt en tröja nu, som jag tänkte skicka till dig. Men vi kan ju maila om det.
    Allt gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sugen på boken du stickar alla vantar ifrån, verkar som ett bra inköp.

    SvaraRadera
  5. Ja, du har mycket på gång!
    Och massor får du färdigt också.
    Måste själv försöka komma upp ur sockträsket så jag får börja frossa i dessa vantar!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  6. Tycker inte alls det är konstigt. För min del är det planera och uppstartsdelen som är det roligaste och mest tillfredsställande :-)
    Kul att du är med o tävlar hos mig, nu fick jag en ny blogg att hålla ögonen på ;-)

    SvaraRadera