söndag, oktober 02, 2011

Lite höststäd av uteplatsen....

...blev det idag. Alla möbler, grillen och lådan med stolsdynor ska plockas undan till nästa sommar. Nu har vi gjort höst hos oss...om det skulle bli sol och riktigt varmt tar jag ut en stol från köket och sätter mej och njuter!! För nu väntar vi på nästa årstid...
 Denna lilla söta blomma hittade jag i gruset utanför carporten...måste ha kommit lite vilse, men den är väldigt vacker....stod "hon" där alldeles ensam.
Efter "uteslitet" hann jag med lite vantstickning oxå..."Västerbotten"...

Jätterolig att stick...men nu måste jag spegelvända den för att få en vante till andra handen...eftersom det är en ökad tumme måste jag tänka till lite  : )...annars stickar man bara in en tråd och fortsätter med mönstret.... jodå det ska nog funka om jag bara får sitta lite för mej själv... = )

Kram

3 kommentarer:

  1. Nice vantar, som vanligt ;-))
    Bra tummar kvar hos mig!
    Undrar om jag orkar sticka efter boken sedan!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att hösten kommer så snart. men vi väntar på våren. kram Hoffmansdesign.

    SvaraRadera
  3. Efter att ha sett alla dina fina vantar, har jag beställt en kalender för 2012, med Solveigs vantar! Huga! Undrar om det blir några stickade, det ser så svårt ut?! Men annars kan ju ögat få njuta av vackra vantar...
    Ha en härlig måndag!

    SvaraRadera