fredag, oktober 07, 2011

Min man är så omtänksam av sej!!

Min lilla gubbe har börjat irritera sej över lampan vi dmin dator.....
 precis, den till vänster i bild.... den lyser väldigt skarpt och eftersom vi är lite "trångbodda" och sover i vardagsrummet där jag har min dataplats så får han lampskenet rakt i ansiktet när han gått och lagt sej.... det blir svårt att läsa tidning/bok i motljus tycker han.
Och som den gode maken han är har han nu köpte mej ett självlysande tangentbord till min dator.....den är jättefin och nu kan jag släcka lampan  och ändå kan jag se att skriva i bloggen utan att "störa".
 Jonas och jag har varit på "köpe" runda...lite grejer till ett födelsedagsbarn blev det...och så hittade jag lite till...hmm 2 stora nystan 7 bröder, ett grått och ett mörkt grönt. Vad det ska bli?? Jo det blir nog sockor av det...det är dax för lite sånt nu!!
 Jag hann sy lite innan tv:n började, detta ska ramas in och bli en tavla...som ska ges bort i present till ett lite större födelsedagsbarn.
Så sent om sider blev det lite stickat på min vante oxå, nr 1 är klar sånär som på tummen....ska börja på nr 2 men det får nog vänta tills imorgon. Nu ska jag kolla färdigt på dödligt vapen 3.....

Kram

2 kommentarer:

  1. Oj, jag hittar lite likheter här!!!
    1) Maken och jag är också trångbodda så vi sover i vardagsrummet.
    2) Garnens färger. Grön och grå, fast mina är nästan vantar.
    3) Ja, man måste se färdigt på dödligt vapen 3 -fast man sett den åtminstone 8 gånger förut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En perfekt make, med andra ord ;-)
    Vilka snygga vantar!!! Vad du är duktig.
    Nu har det börjat lugnat ner sig här, så jag är lite sugen på en tröja, med ett fint broderi på ryggen ;-))) En tanke var, att det skulle vara två små bernrar + namnen. Quila o Ronja. En tröja har man ju inte för evigt. Har du olika motiv på berner?
    Tack för din kommentar
    Kram

    SvaraRadera