lördag, oktober 08, 2011

Vante nr 2 går alltid lite fortare...

..kan det vara så att mönstret "sätter" sej lite?? Isåfall börjar jag med vante nr 2...
för att sen göra vante nr 1..eller???? Jag har snart gjort färdigt, nu är det bara toppen och tummarna kvar....

 Har gjort färdigt broderiet från igår...köpte en ram i dag på stan och fixade den när jag kom hem. Mycket fint blev det.
Sen hade jag maskinen framme lite oxå..det blev 2 julhanddukar...det är lite dax för dom nu....om jag ska hinna göra några till jul och julmarknaden.  Det här är ett HusqvarnaVikning broderi som jag har förminskat lite för att det ska passa på en handduk.....

Kram

2 kommentarer:

  1. Ja, vi börjar med vante nr 2 i fortsättningen!

    Har lite problem med vad jag ska skicka till dig.
    Måste "fundra" lite!
    Vill ju att det ska bli något som du skulle gilla!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag blir så inspirerad till mönsterstickning av att se alla dina vantar. Måste nog ta och göra färdigt några andra projekt så jag får börja med nåt liknande... :)

    Kram och lycka till i tävlingen! :)

    SvaraRadera