måndag, oktober 17, 2011

Nån tumme blev det inte ikväll.....

..nejdå...Jag satt och tittade i min mejl och hade fått "post" från Advance embriodery...naturligtvis bara måste jag gå in på den sidan och kolla om det fanns nåt nytt.....

 Inte hittade jag "nåt"...haha, där lurade jag mej själv!!! Klart jag hittade nåt...ett berner huvud förstås. Det var nog ingen "nyhet"  men den är vacker! Så då måste jag prova broderiet...favorithundras på en favoritfärg!! Jag kan bara säga att jag är MYCKET nöjd med resultatet.
Sen provade jag oxå ett broderi som jag ändrat lite i färgerna..."vi" hade inte samma sorts tråd så jag fick hitta färgena bland min kvalité. Det är en potugisisk vattenhund, väldigt rolig att sy, man ser hur den växer fram bland alla svarta och mörk grå nyanser. Ja, det var vad jag hann ikväll...det tar ibland lite tid att brodera fram motiven, beroende på antalet stygn och färgbyten men roligt är det!!

Kram

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att dina broderade hundar var jättefina!
    Själv så har jag FYNDAT!!!
    Sandnesgarn Tove 2-trådigt ullgarn i turkosa och gröna nyanser 15.- nystanet!!!
    Jag lyssnade på ditt råd och genast ser den nya vanten SÅ bra ut!!!
    Tack!!!

    SvaraRadera
  2. Underbara. Var hittade du dom?
    Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  3. Snyggt. Âr det svårt att göra dom?

    SvaraRadera
  4. Dina hundbroderier är toppen, ja vi vet ju !! fattar inte hur man kan få till det så likt !!! Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Hejsan! Du är så välkommen till utlottningen! Ja, svaret är Ranco-garnet. Roligt att du vill vara med :) Så vackra vantar du stickat, de i förra inlägget! Och jättesöta hundbroderier! Ha det gott, Mvh

    SvaraRadera
  6. Herregud! Den där bernern ser precis ut som min Mille!! Vad duktig du är :D

    SvaraRadera