tisdag, oktober 18, 2011

Tummarna är klara.....

..men trådarna är inte fästade, gör jag en annan dag!!
 Har lite mer som ska fästas trådar på...samlar väl ihop det och sitter i lugn och ro.
 En tomte handduk blev det iallafall, jag började på den igår men klockan sprang iväg och den blev inte klar då. Men nu ligger den tillsammans med dom andra som är till försäljning.
Ett par "nya" vantar la jag upp till oxå...men dessa finns inte i Solveigs vantarboken. Mönstret har jag köpt av Tant Kofta och förra julen gjorde jag ett par till mej och två par små flickvantar och gav bort. Nu tänkte jag göra något par till. Garnet är Järbos Fuga 50 ull/ 50 akryl. Jag har inte bestämt om jag ska göra en grön eller en rosa prinsess vante....    Muddarna är klara så...resten får jag fundera ut tills imorgon.

Kram

3 kommentarer:

  1. Det ska bli sjala sjala och mera sjalar. :)

    SvaraRadera
  2. Uj uj...du är makalöst flink med stickorna! Så söta de vantarna kommer att bli. Vet du vad - jag hoppas verkligen jag snart vinner pengar så jag kan sluta jobba...jag har inte tid med det ;-))

    SvaraRadera