tisdag, november 01, 2011

2 varv.....stickade!!!

Ja, det blev nog lite mer än två varv...när jag väl kommer igång går det ganska fort..
Tummarna är på plats. Ska plocka upp tummarna på prinsess vantarna oxå....lite grövre stickor så det går fortare.... sen kollar jag in några nya vantar...har bara lite svårt att bestämma mej. Hela min familj har lyckats hitta "händer" till fler av vantparen.... Farmor/svärmor fyllde år i helgen som var..hon fick ett par, äldste sonen hittade "sitt" par och till en tjejkompis som fyllde för ett par veckor sedan, hittade  han ett par...en killkompis fyller år i veckan och han ska oxå få ett par....jag själv hittadet par...Jag hittar nog "händer " till dom vantarna som finns kvar i skåpet oxå...det är en väldigt uppskattad present!! Själv skulle jag nog kunna använda alla paren...det beror bara på hur fin jag vill vara och vilken jacka jag ska ha på mej ( äger två)....

Kram

4 kommentarer:

  1. Jättefina vantar i härliga färger!
    Håller med dig om att det är en uppskattad present att ge bort.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Så klart, att det måste vara en mycket uppskattat present. Du gör så mycket fint. Jag undrar vilket år, jag ska få lite tid över att sitta ner, och skapa något ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Köp några jackor till!!!
    I ärlighetens namn så är jag full av beundran! Vet dina närmaste hur mycket jobb det är med ett par mönsterstickade vantar?
    Här har det också granskats mönster, men jag hinner inte i med i svängarna. 2 par är påbörjade, men frågan är NÄR de ska bli klara???!!!
    Kan du skilja dig från dom? Hedervärt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. men oj oj du är som en stickmaskin och superfina dessa också!

    SvaraRadera