söndag, november 20, 2011

God Jul till Familjen H.....

Nu har tomten varit hos oss, äntligen!!! Pojkarna i familjen är enormt glada...Och hur kommer det sej....? Jo det är så här att vi är 5 stycken, 1 person (jag) lagar mat varje dag....7 dagar i veckan, de andra personerna...inte Jonas inräknat( han har andra sysslor) får diska 2 dagar i veckan...den sista dagen diskar jag.... men sista tiden är det visst jag som återigen har hamnat framför diskbaljan...trots att jag lagar maten...ORÄTTVIST eller????!! Då blev det bestämt att en diskmaskin vore väl ändå alldeles utmärkt att mamma och pappa önskade sej i julklapp...sagt och gjort, vi önskade!!!! Vi fick betala den själva ...så nu hoppas jag att jag slipper tjata ( det är sååå tråkigt) men att vi ändå hjälps åt att tömma och fylla maskinen....
 Så att jag slipper göra det oxå... hmm.  Ja, det underlättar iallafall med en diskmaskin......
 Brandstationen har haft visning för allmänheten idag...och då passade vi på att kolla in den.   Flammy var där....
 ..i stadens spruthus....
 Slangar och verktyg ochoch slangar och...massor av grejer finns i bilarna....
 Provsitta fick man oxå göra och det ville Jonas..
 Häftig känsla.....
 Kolla om det finns en sirenkanpp att trycka på...wiiooowiiiiooowiioo.....
 Jonas är helt salig!!!!
 Spruta vatten på en "brand" fick man oxå göra..det klarade han men glans....
 Blött blev det ...både från slangen och ovanifrån...det regnade i dag.
 Lite smått och gott att göra färdigt blev det ikväll....
 så nu har jag sytt fast överhänget på spishanddukarna......
Bara knappar och knapphål kvar...och några överhäng till förstås. Måste handla lite vlieseline imorgon....

Kram

4 kommentarer:

  1. HUR HINNER DU ALLT????

    Kan berätta att i denna familjen har vi ansvarsveckor bland barnen. Kvällsdisk varje kväll under "sin" vecka och följa med far till tvättstugan söndag morgon!
    Diskmaskinen kastade vi ut för flera år sedan och den vill jag inte ha tillbaka!
    Tänker så bra när jag står och diskar!!!
    Kram
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken energi du har!! Min vita quilt sitter fortfarande över axlarna och väntar..men i morgon!!Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Det är klart att diskmaskinen underlättar....men se till att ordna turlista på vem som ska plockar ur. Alla plockar i så galant, men så att plocka ren disk till skåp och lådor är jäääääääääääääääättetråkigt!
    ;-))
    Tack för snälla ord om mina alster - det värmer mitt lilla hjärta ;-))

    SvaraRadera
  4. Härligt att tomten kommit med en diskmaskin! Skulle jag vilja att tomten kom med till oss också... :)

    SvaraRadera