lördag, november 19, 2011

Ja men se på dessa underbara, vackra varelser....

Finns det något "goare" än en berner...? Ja, det ska väl vara ett glas gott rött då..?!
 Här har vi kommit till Medevi och Torpa sand, tror jag det heter....
 en katt bland hermelinerna...nä, men en urgullig fransk bulldogg med "skinn på nosen"!!!
 En berner till, nu är det så här...jag kommer INTE ihåg alla namnen så jag kallar dessa godingar berner....
 Det här är inga hundar, det är min "flock"!!!!
 Vid Vätterns norra strand och massor av sand, blickar  man ut och har berner i ryggen.....
 Oj då en hermelin till... "närå" en liten greyhound på ca 1,5 år och kanon snabb i sitt "spring".
 En berner...
 ännu fler....
 ..fler ändå....
 Sammanlagt 13 bernersennen,1 fransk bulldog och 1 greyhound...snacka om att man blev lite lätt utskälld.....

 blick över stranden INNAN hundarna nådde fram....
 Och en blick över parkerings platsen. Visst är det vackert, synd bara att solen inte nådde ända fram...men vi hade jättetrevligt . Jag vill tacka dej Emelie för att vi fick  komma och hälsa på och se alla "dina" berners och för att vi fick "hålla" lite i kopplet på dina hundar. Det kändes jättehärligt. Så småningom blir det nog en berner i vår familj oxå (igen)!
Trots att vi är alldeles slut i kropp och huvud blev det ändå ett par varv på vantarna..ingen superfart precis eftersom jag hade lite okoncentration...pga  berners som vi träffade idag.... Nu sover nästan alla...det är bara jag  och Philip som är vakna...tror jag ...ZZzzzzzz

Kram

3 kommentarer:

  1. Det är jag som ska tacka för all hjälp, hälsa gubben och tacka för inryckningen som tidtagare också! Märkte allt att ni var vana berner-hållare!
    Nog blir man trött av en sån här dag. Trötta och nöjda är vi nog allihopa, allihopa...både vi med två och dom med fyra ben!
    Vi hörs och ses igen hoppas jag! Kraaaaam

    SvaraRadera
  2. Oj, de är vackra de där Berner!
    Har både dotter och vän som rankar dom som favvis hund!
    Hos mig hamnar de lite längre ner på listan, men jag skulle aldrig orka hålla en Berner som ville iväg!
    Skriver inget om dina vantar!
    Jag är avundsjuk nu! ;-o)
    Har fått order om att sticka vridna sjalar till julklappar!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å vilka gosiga hundar du har träffat! Och så fina de där vantarna också blir...uj uj jag vill ha åtta armar som en bläckfisk för att hinna sticka allt vackert som jag ser!

    Glömde kommentera på tidigare inlägg att det är alla killars dröm - att få sitta i en brandbil och sätta på sirenen! Syns att Jonas är lycklig!

    SvaraRadera