måndag, november 07, 2011

Lite handdukar blev det på vår sykväll....

..kanske ska man tänka lite på "pappa"...
 Det är fars dag på söndag och jag har gjort ett förslag till en present...det går att få texten "pappa" eller "far" på handduken om man vill. Jag tror att han skulle bli väldigt glad för en "egen" handduk.
 Naturligtvis blev det ett par till.....för golfaren....
 eller hjärtevännen.....
 eller bara för "att"...
Några varv på vante nr två hann jag oxå med under tiden som sy maskinen "gick".... Imorgon är det stickcafe och då får jag nog tid att sticka färdigt.

Jonas ska till tandläkaren imorgon och kolla om tanden har "satt" sej...det hoppas vi på allihop....sen ska han  kolla upp dom andra tänderna oxå...det blev en spricka i en framtand  och en flisa i minst en framtand i överkäken... Det är inte så roligt men vi håller tummarna!!!

Kram

4 kommentarer:

  1. Älskar den där nallen!
    Broderade den för hand för några år sedan som tomte. Undrar just vart den tog vägen?
    Min vantbok har hamnat längst ner i en 30 cm hög med böcker!!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att det går bra med tänderna!
    Flitig som en myra du är och snart har du väl inga vantar mer att sticka ur din bok ;-)
    Ha en skön tisdag imorgon!!!

    SvaraRadera
  3. Så söta de är nallarna. Ännu ett par snygga vantar snart klara. Blir sugen att börja på ett par, men jag måst nog sticka klart några projekt först. Hoppas det går bra med tänderna.

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  4. Vilken massa härliga vantar du stickat. Har du motor på stickorna?
    Stickboken verkar jättefin, kanske något att önska i julklapp.
    Kram

    SvaraRadera