söndag, december 11, 2011

3:dje advent.....

då tänder vi tredje ljuset.....
 ..och kör tvättmaskinen på högvarv...Jonas blev dålig inatt..."körig" i magen och  en och annan kräkning.... det känns inte så kul precis. Så jag har tvättat täcken, lakan, handdukar och lite annan småtvätt....Nu framåt kvällen är det lugnt, aningen lite förhöjd temp men tack och lov har han slutat kräkas...48 timmar från skolan blir det nu. Så jag är hemma  med Jonas, han får gå till skolan på onsdag om det inte händer nåt mer...( hoppas han håller sej frisk,) tyvärr så missar han Luciafirandet i skolan, det är klass 2 och 5 som håller i den...Men han får väl ta igen det när han går i klass 5.
 Vantarna blev klara idag..jag vet att trådarna INTE är fästade men jag gör det när jag känner att jag har lust..
 Lite nytt garn ( fy på mej) Men jag ska sticka lite julklappssockor...så det är bara att sätta igång....
Första paret ut....ljusgrå och lila, mönstret är drops U-634.... måste bara klura ut hur dom tänkte hälen...jag gör nog som jag brukar ...enl gammal mönstertradition.... jag tycker att det fattas ett moment i hälen.

Kram

1 kommentar:

  1. Spysjuka är inte kul. Hoppas att Jonas är av med det nu och att ni andra slipper eländet.
    Snygga vantar. Fint mönster på sockan. Jag stickar alltid hälen som jag brukar oavsett vad som står i mönstret,tycker det blir bäst då.


    Kram Yvonne

    SvaraRadera