tisdag, december 06, 2011

Då blev det ett par till...

...att lägga i "skåpet".....
 Dom var roliga att stick dessa vantar...men vackra hjärtan på ena sidan och ...
ett "skrodd"mönster på insidan..jag vet inte om det kallas så men jag tycker att maskorna går lite på skrodden/tvären... Jag gillar oxå att det är en dam på ena tummen och en herre på den andra...vet inte om det finns nån historia bakom bakom mönstret... nån som vet??
Jag fick en fråga om var jag gör av alla min vantar som jag stickar...det har nog blivit ca 15 par vantar...tror jag.... Några har jag gett bort,  äldsta sonen fixade det ...till ett par av sina kompisar som hade födelsedag (både kill och tjejkompisar har fått vantar) Jag har några par kvar och om det finns någon som är sugen på ett par så är dom till salu......det är bara att höra av sej.
Nu har jag trådarna kvar att fästa...det gör jag inte ikväll...2 par "ligger" och väntar......

Kram

4 kommentarer:

  1. Så himla fina de är....du är säkert populär bland hans kompisar!

    SvaraRadera
  2. Oj, glöm inte att använda dina fina vantar själv också!!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Ännu ett par tjusiga vantar!! Bra att du poängterade det med dam o herre på tummarna, såg inte det först, kul ide. Min attgöra lista blir bara längre och längre...

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  4. Jag säger som Maja, du får väl några till själv ocskå? Jag tittade över mitt vant- och kragbestånd häromdagen och det visade sig att en mycket närstående person till mig har fler och finare alster än jag själv.... Märkligt eftersom den personen inte stickar... :)Jaja, man ska ju vara snäll och dela med sig.
    För övrigt kämpar jag på med mina vantar från Solveigs bok, men de ser alldeles bedrövliga ut. Hoppas att man kan justera det i efterbehandlingen.
    Sarah

    SvaraRadera