lördag, december 17, 2011

Och så kom det lite snö hos oss oxå....

Det var väldigt svårt att fånga  flingorna med kameran...men på gräset hittade jag några blöta rackare......
 Häftig att det snöar....
 men när det var så tråkigt väder ute så kunde jag vara inne och slutföra par nr 2.....(trådfästningen är tyvärr kvar..)
 Den började jag på par nr 3...nu blev det lite fel, både i färgval och sticknummer......
 Här ser vi snön nu ikväll...vi hade lite matgäster...alltid så trevligt när "skogens" kommer och gästar oss....jag hade en provmåltid som jag ville ha utvärderad..hmm nu undrar ni allt!!!  JA, det är så att jag är ingen hejare på att laga helt kött, nångång ska man väl lära sej???!!! Så jag tog helt enkelt fram kokboken och läste, läste och läste..hur gör man...och fantastisk...det blev till allas belåtenhet, även min. Jag lyckade fixa köttet och det blev inte segt utan föll väldigt väl ut i "gommen". Tack till "skogens" för att ni vågar äta min mat.
 Och som jag kommenterade att par 3 blev lite fel och bakvänt...här kommer det rätta mönstret...det skulle vara svart i resåren och inte grått som på tidigare bild...och stickor 3 i resår och inte 3,5... nu kan det inte bli mer fel ( hoppas jag) så jag stickar vidare och hoppas dom blir färdiga innan tomten ska komma och hämta dom.....
 Äldsta sonen har LAN främmande...häftigt i hans rum  och varmt!!!!
Pojkar i djuuup koncentration!!!! Får se hur pigga dom är imorgonbitti...då ska vi se om vi kan köpa vår julgran....

Kram

2 kommentarer:

  1. Fy, för snö och otäckt väder i Nyköping!
    Sanna landar 20.50 i morgon och enl. väderprognos så ska ni ha snö och minusgrader. Tyvärr går inget passande tåg så hon blir kvar på flygplatshotellet tills måndag!
    INGET mer snö och halka hos er! TACK!!!
    Antar att du inte kan göra något åt det, men
    vill ha hem min tös hel!!!
    Snygga sockar! Vad är det för garn???
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du får ursäkta mig, men jag ser inte dina stickalster alls ,-)

    det är helt underbart att se grabbarna samlas hemma hos dig/er...när mina söner var i den ålder var det alltid hemma hos oss gänget var. Hemma hos andra kunde de inte vara...det blev så "stökigt" hmmmmmm förstår inte hur de tänkte de "andra" föräldrarna.
    Bättre med stök hemma än på sta'n tänkte jag!
    Det där kommer du att få tillbaka tusenfallt när ungdomarna blivit äldre!

    SvaraRadera