fredag, december 16, 2011

Då har det blivit fredag....

..och nu börjar det anas att det är jul nästa helg. Vi har köpt en ny julgransfot och nya lampor till granen i år..det behövdes!! Vi skulle ha gjort det på rean förra året men det blev liksom inte av...förstår inte varför...inte så roligt att handla såna grejer efter jul. Så nu fattas bara granen, den brukar vi köpa av en liten fotbolls förening och dom brukar stå varje söndag i advent vid gamla ålderdomshemmet...i år har jag inte sett dom. "Deras" plats har blivit parkering.....och hemmet har flyttat , renoverats och blivit ett seniorboende istället. Vi får väl se på söndag om vi hittar granarna annars får vi kolla efter nån annan som säljer....
Socka nr 2 börjar bli klar. Min kära make har en helt ledigt helg utan xtrajobb!!!! Så vad gör vi då??  Kollar på TV, han är lite trött så han orkar inte så mycket mer..jag hör snarkningarna från hans fåtöljen med jämna och ojämna mellanrum : ) och då passar jag på att sticka lite förstås.....

Kram

3 kommentarer:

  1. Börjar fundera på hur lika vi är...
    I år är vår gran mer än lovligt sné och den ena grenen hänger!
    Kommer ihåg att jag hade tänkt köpa en ny på REAN i Januari, men struntade i det!
    Nu är jag för snål. Väntar till REAN i Januari...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en fortsatt myshelg!!Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har sagt det förr, men jag säger det igen. Shit vilken fart du har!!!

    SvaraRadera