tisdag, januari 17, 2012

Änligen har jag fått börja på......

..födelsedagssockorna. Nu blev det inte riktigt som jag tänkt ikväll.....
..blev lite påmind om att jag hade ett lite möte efter maten...det avklarades visserligen ganska fort men sen tog det en liten stund innan jag kunde sätta mej och liksom "sticka in " mej.... men nu har jag fått igång dom. Det är lite svårt att se färgerna men botten är en vacker lila färg, sen kommer ljusrosa och "måste nog skriva" knallgrön. Jag gillar kombinationen..hoppas mottagaren gör det oxå ...annars blir det väl ett par byrålådssockor och det funkar ju det med....

Jag har fått en förfrågan om jag skulle kunna göra ett märke att sätta på en keps eller jacka...jodå , jag testar mej fram...ska köpa lite "botten tyg" imorgon och provbrodera så fort jag hinner, jag ska ändå ner på stan med äldsta sonen..han ska göra synkontroll för sitt körkortstillstånd..huuuua så fort tiden går..redan dax för körkort..... fast man kan ju se det som att han får "betala" tillbaka när kortet är klart och vi föräldrar behöver
skjuts nånstans!!!!!

Kram

5 kommentarer:

  1. Jag oxå!!!
    Jag har nu en egen chaufför!
    Funderar på att skaffa honom en uniform;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, snart får Ni skjuts. Oj Bettan hur ska du kunna vänja dig med sockor nu när stickat så många vantar ? Det gör du såklart, skojar bara. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Så fint mönster! Och härliga färger...
    Måste säga att du stickar fantastiskt jämnt och fint!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  4. Underbara färger! Kommer säkert att bli fina födelsedagssockor.
    Kram Annika

    SvaraRadera