måndag, januari 16, 2012

Måndag-sykväll!!!

Och då blir det lite som det blir.....
 En ny medarbetare har vi fått på jobbet och eftersom jag har fixat handdukar till oss andra måste även hon få en. Hoppas att hon känner att hon är välkommen till oss.
 Och Jonas har blivit bjuden på kalas igen...en pojke i klassen som han inte varit hos....
 ..och naturligtvis får han en handduk som Jonas varit med och skapat. Snart har nog dom flesta fått en handduk...om dom haft kalas och om Jonas har kunnat vara med. Det gäller att hålla reda på vem som fått vad...om jag har gjort mönstret så finns dom i min dator  (bara att gå "in" och kolla).
Mina Ninas mitten är nu klara....
 en dam och en herre på tummarna, bara att fästa trådarna kvar...Så nu får jag börja på födelsedagssockorna...Det är stickcafe på FB imorgon...jag börjar nog då.....nu är det tyvärr dax för sängen....
En bok låg i min postlåda...nu ska jag nog lära mej hälarna oxå i tå och upp sockorna...kan bli lite, lite problem med språket...men jag tror nog att det finns nån "därute" som kan hjälpa mej om jag inte fixar det själv...!!!

Kram

3 kommentarer:

  1. Vad jobbar du med, Bettan?
    Kul idé att ha egna handdukar och bussigt att ge sina arbetskompisar!
    Vantarna, ja du vet...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilka fina sy grejor du har gjort. Vantarna var inte dåliga heller. Den boken mpåste jag kolla in. Kram Hoffmansdesign

    SvaraRadera
  3. Du klarar säkert hälarna med hjälp av boken! Jag fixade ju hela kittet. Trots att jag aldrig stickat från tån upp, eller på magic-loop och dessutom med engelsk instruktion, boken är kanon!
    Lycka till.
    Ännu ett par underbara vantar......

    SvaraRadera