fredag, januari 13, 2012

Fredag...!!


Den 13:de.... Ja vad säger man.... tyvärr har det varit brand i en villa tvärs över gatan från oss , det började imorse och villan är nu ett minne blott. Jag tänker på familjen som bodde där, lyckligtvis fanns ingen i villan vid branden men det är ju andra saker som spelar in. Dom hade alla sina saker i huset. Jag hoppas att det ska gå bra för familjen och att det hela kommer att lösa sej så fort som möjligt och att dom just nu har någonstans att bo.
En vattenläcka blev det oxå  på en tvärgata till oss...lyckligtvis inta så stort vattenbortfall, dricks vattentank fanns utställd men vi klarade oss, vi hade väl en annan ledning....
Snö, blåst och halt har vi oxå fått.....

 ..så att hålla sej inne ikväll har absolut inte varit nåt problem... Pannbandet som jag fick en beställning på är nu klart....
 Det är stickat i svart Carolina men det ser grått ut på bilden. Jag hade tänkt sticka ett par sockor nu...till ett födelsedagsbarn...men hade inget ""garn hemma så jag bestämde mej för ett par vantar till.....
 Ninas mitten ..jag hittade mönstret på nätet, jag gillar mönstret..det ska vara typ som rosor på.....
Jag ska använda dom här färgerna....grönt, vit bård och röda rosor.....Hoppas attdet blir som jag tänkt...

Kram

4 kommentarer:

  1. Brand är en mardröm för mig!!!
    Som tonåring brann ett av våra uthus ned.
    Mitt i smällkalla vintern. Brandslangarnas munstycken frös och elden hotade både vårt och grannens hus.
    Värst av allt var alla nyfikna folk som kom vallfärdandes för att glo på förödelsen!!!
    Usch!!!

    Var rädd om dig!
    Kram
    Ps. svaret på din fråga är: Kuddar! D.s

    SvaraRadera
  2. Fy för bränder. Tur i oturen att ingen var hemma.
    Det kommer att bli jättefina vantar.
    Ha en skön lördag!!!

    SvaraRadera
  3. Usch vad tråkigt med brand i ett bostadshus. Man måste tänka på att ha alla tillhörigheter fotograferade. Fast allt går ändå inte att ersätta. Nu är det kallt så pannband och vantar är bra ingredienser. Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Alltså ingen är ju som du när det kommer till mönstervantar! Makalöst snabb. Men jag ska försöka träna upp mig. Både Linda och stickar nu febrilt (eller nåt åt det hållet) ur Solveigs vantar. Och faktiskt, det blir lite jämnare för vart varv som går...

    SvaraRadera