lördag, januari 14, 2012

Fy på mej......

...Ja, alltså...jag hade ju inget garn.....till sockorna som jag skulle göra till ett födelsedagsbarn...så då åkte jag och handlade...
 Och det var kanske inte så bra eller visst var det bra men...jag kanske, kanske hade kunnat hitta nåt garn i mina gömmor!!! Jag vet att jag har massor eller lite för mycket iallafall....( hmmm) Men nu blev det bara så att jag hittade detta garn och dom här färgerna...jag tror faktiskt att det kan vara födelsedagsbarnets färger... Men (som Tony Erwing säger..)
Jag måste få färdigt vantarna först, dom som jag började på igår....Ninas mittens heter dom, jag har hittat dom på nätet....mina vantar är då mörkgröna i botten...med vit bård och röda rosor....(det ser nästan lite gråsvart ut). Dom är ganska lätta att sticka, mönstret "sätter sej" ganska snabbt och det blir som en inre tävling mot sej själv..."ett varv till, bara ett varv till..." (ja, jag vet att jag är lite knäpp men det är underlättar!!!)
Nu blir det nog sängen och lite boksläsning...läser Brobyggarna av Jan Guillou, har väl 1/3 del kvar...man får faktiskt skratta lite ibland trots allt allvarligt...det är ju iallafall under början av 1900 talet....

Kram

8 kommentarer:

  1. Tok där!!!
    Vi är så lika så det är nästan otäckt!!!
    Här sitter jag med massor med garner och klarar inte av att sticka.
    Förhoppningsvis har jag lärt mig läxan att inte köpa på mig så OTROLIGT mycket garn och tyg i fortsättningen.
    Fast det var väldigt fina garner du köpt, så jag förstår att du VILL HA!!!
    BEHÖVER HA!!!
    Kram
    Ps. Vantarna är snygga Ds.

    SvaraRadera
  2. Hahahahah... Så blir det när man går in i en godisbutik. Omöjligt att komma ut därifrån utan att några garner extra vill med. Fina färger.
    Vantarna är lika fina som vanligt.

    Kram Yvonne

    SvaraRadera
  3. Många fina vantar var det här!
    Kul att du vill vara med på min utlottning!

    SvaraRadera
  4. Snygga vantar.
    Jag tror du får byta bloggnamn till sticktanten.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det lustigt!
    Hur mycket garn man än har, så har man aldrig det rätta när det är dags att starta upp nåt nytt!
    Du är inte ensam...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  6. Oj, oj, vilken energi. Hur hinner du med allt. Fast hadnla garn har man ju alltid tid med. Att sedan göra något av allt garn är en helt annan femma! :)

    SvaraRadera
  7. vilka fina vantar ,vart på nätet har du hittat detta mönster ?

    SvaraRadera