måndag, januari 23, 2012

Ikväll är det dax att sy.....

..men nu blev det lite dåligt med den saken...fick visserligen en beställning på bokstäver att sy på badrockar men  måste först fixa typsnittet...har laddat hem ett som jag ska göra broderi av och sen ska en kompis hjälpa mej att fixa ett d-card till ett usb så att jag kan utnyttja mina typsnitt på d-cardet som jag köpte innan jag bytta symaskin för ca 3-4 år sedan....Det tar lite tid...så jag bestämde mej för att sticka lite på födelsedagssocksvantarna....låter det konstigt?? Men det hör ihop liksom.....
 Och jag stickade och stickade och det blev så himla bra...tills det var dags att göra intagningarna på toppen..hmmm lite, lite för lång tycker jag..repa upp...sticka bakåt, plocka upp för tummen, mäta, mäta.....
 ...nu känns  det som om jag stickar tillsammans med en igelkott!!! 9 strumpstickor att trassla med...nåväl, 4 av dom försvinner snart nog när vanten åter kommer upp en bit...jag har tagit bort 4 varv mitt på vanten och ska göra intagningen något varv längre ner i mönstret ...jag tror att det ska bli bra...hoppas iallafall.....!
Min kära make har inte så bra koll alla gånger....när jag hämtade honom efter jobbet idag påminde han mej att nästa vecka på ... (datum) fyller ju du år!!! Jaså säger jag...Han svarar allvarligt visst är det väl den ( datum) ? absolut säger jag , datumet är rätt men månaden är fel!!! Det är den ( datum) februari säger jag då och vi båda utbrister i ett gapskratt!!! Men när vi kommit hem och ätit maten får jag ändå en present.....för det är ju trots allt inte så länge kvar ...en ynka månad (from nästa vecka, ungefär)

Kram

4 kommentarer:

  1. Då vill jag be att få Gratulera!
    Kan ju konstatera att jag kommer bli den första av dina läsare som Gratulerar på födelsedagen i år;-0)
    "Igelkotten" kommer att bli jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fint du stickar...
    Grattis till födelsedagspresenten och så småningom födelsedagen :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. grattis till den fina presenten.. lite förtidigt..men va gör det..hihi.. jättefin vante!!

    SvaraRadera
  4. Jag tror att jag har lite koll på när du fyller år, men vi tar det lite längre fram i rätt månad ;-)

    SvaraRadera