söndag, januari 22, 2012

Snö, sön, snö.....

japp...så har även vi fått lite snö...visst är det vackert men nu har man liksom vant sej vid snöfritt och cykelmöjligheter till jobbet.....
 nåja det går säkert att cykla iallafall om man vill. Albin har fixat min cykel nu så jag hoppas att den går som den ska i veckan....
 Födelsedagssockorna är färdiga...men jag kände att ...ett par vantar skulle sitta fint till sockorna..... jag har garn kvar och vill göra nåt som passar.....
Tack vare Sanna Thors Sköld så har jag nu kunnat fixa ett eget exel diagram..vet inte var jag hittade henne men ett jättebra informationsblad med tydliga instruktioner har hon gjort och jag har laddat hem det. Iallafall så plockade jag ut en del av mönstret i sockan och spegelvände det och jag tänker använda mönstret i vanten och stickar in lite grönt nånstans så blir det liksom en vante som hör ihop med sockorna..så tänker jag...vi får väl se hur det blir.
Fö så är det som igår...förutom frossan, den är borta men huvudvärken sitter där den sitter..vet inte varför den inte släpper....den har legat lite molande sedan förra helgen...och jag var INTE ute och festade....

Kram

6 kommentarer:

  1. Åh vad fiffigt att kunna skapa egna mönster i excel! Ska testa googla om jag hittar ngn instruktion! :)

    SvaraRadera
  2. Oj, det där programmet skulle jag vilja ha!
    Vad kul att kunna skapa och få ut det snyggt på papper sedan!
    BEHÖVER JAG SÄGA ATT DET ÄR SNYGGT DET DU GÖR?
    Hoppas att du kryar på dig!!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Oj så fiffigt det programmet vill jag ha. Det får jag leta efter. Jättesnyggt, som vanligt.
    Hoppas huvudvärken ger med sig.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Takker for masse inspirasjon på din blogg :-)
    Har lagt med til som følger.

    SvaraRadera
  5. Vilka möjligheter det finns !!! Snyggt med likadana vantar.Nu har vi också fått snö, massor med snö. Snöslungan är ute och sprutar just nu. Hoppas det inte kommer mer.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Krya på dig!
    Jättefina sockor och vantarna blir nog perfekta till!

    SvaraRadera