torsdag, februari 16, 2012

Familjen taxiverksamhet!!!!

Slutade sent idag...då får äldrebror hämta yngrebror på fritids...sen skulle maten fixas...det blev en hamburge kedja på 3 bokstäver....Äldstebror kom hem sent och talade om att hans bil inte kan vara kvar på skolan under lovet...den måste vi hämta in till stan...Vänta till pappa kommer hem...som oxå jobbar sent idag...typiskt!!! Nåväl...vi hämta bilen oxå...den är obesiktad så det måste vi oxå kolla in när vi kan få gjort..... Fick en tid på Lördag till besiktning...och då får "lilla" mamma åka dit!! Undrar varför... tror dom att det ska gå bättre eller ...är det anmärkningar så är det oavsett vem som kommer med bilen... Så nu håller vi tummarna...för om det är ok så blir det övningskörning inom kort!!! Kan säga att han längtar...alla tillstånd är klara .
Och Sonja är nu klar oxå....tummarna på plats men trådarna är inte festade...jag hinner det oxå men inte ikväll...
Imorgon är det fredag...Jonas ska på klassfest...(väldigt vad han är ute och ränner) Gubben och äldsta sonen ska till "skogens" och fixa med våran bil..det är visst nåt som ska bytas...( kommer inte ihåg vad det heter) och sonen går ju på fordons linjen så det blir lite "praktik" för honom oxå...

Kram

4 kommentarer:

  1. Det är logistik på hög nivå. Ända har du hunnit sticka lite också.
    Det är allt en liten partyprins den yngste....

    SvaraRadera
  2. Precis på pricken med all familjeverksamhet och inte blir det bättre när arvingarna flyttar hemifrån....då är det alltid någon liten parvel som behöver hämt från dagis ;-)
    brukar skoja att jag antecknar allt för att jag ska ha motsvarande utflykter i min rullstol när jag hamnar där...
    men roligt är det ju allt mitt i alltihop - att vara behövd, älskad och efterfrågad!

    Tjusig Sonja är!

    SvaraRadera
  3. jag blir oxå sugen på att göra vantar! De är så fina!

    SvaraRadera