torsdag, mars 15, 2012

Sådärja!!!!

Jag visste om det men glömde bort det...så får en mamma INTE göra!!! Efter en extra lång dag så möttes jag av en väldigt upprörd son...han ska på kalas imorgon och vi har inte fixat någon present!!!!!!
 Klockan är 18.00 affärerna på stan har stängt och imorgon hinner jag nog inte..hm vad gör man...hittar en butik som har öppet till 19.00 och hoppas på att det finns någon form av kläder där... Och tänk ...vi hittade en. Jonas talade om att kompisen önskade sej en tröja med en segelbåt på...det ska stå namn och SK...just SK var väldigt viktigt....Och ett resultat blev det. Jonas har varit med och bestämt färg och motiv....imorgon bär det av på födelsedagsfest med mys.
 Kom på att jag behövde städa lite i mitt "sy rum"....stökigt??? Ja vars, jag hittar inte det jag behöver...visserligen står sy maskinen i köket och lite av tillbehören.....
 ..men det hade varit bra om jag lätt och utan problem kan ställa in mina sygrejer HÄR om vi skulle få gäster....
 det är saker ÖVERALLT!!!
Städat och städat??? Nja men jag har plockat ihop lite och lagt färdigsydda handdukar och örngott i plastbackar ställt upp saker på hyllorna som jag inte behöver så ofta och dessutom har jag hittat all som som tillhör den gamla sy maskinen nu när jag ska "byta upp" mej.... I helgen ska jag nog inte sy nåt ...det får vänta till nästa vecka ( om jag kan hålla mej) ..imorgon får vi gäster till middagen så nu kan vi sitta i köket utan problem...

Kram

2 kommentarer:

  1. Åh, du är underbar, Bettan!
    Tack för dessa bilder!!!
    Ska vi starta en klubb?
    Kunde bli intressant!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra med händig mamma ibland!!! Vilken toppenfin present!!! Städning är aldrig roligt...inte om du frågar mig...blev ju jätte fint! Ha en bra helg med mysig middag imorgon! Kram

    SvaraRadera