lördag, maj 05, 2012

Soligt OCH blåsigt...

 men ändå skönt att vara ute....
 Här står dom...mina krukor och bara väntar på att få lite ny jord och att bli lite ompysslade.... och hur ser det egentligen ut under mina buskar....!!???
 Massor av små blå blommor...det är vackert men INTE i min rabatt!!! Så jag har legat på alla 4 och plockat, plockat och plockat bort så mycket jag kunnat, får väl fortsätta nästa vår när det kommer nya....
 Sen har vi planerat lite ...vi ska lägga plattor utanför rabatten och göra det lättare för han som klipper gräset...ja, för oss oxå naturligtvis... Vi har lagt plattorna ovanpå så vi kan se hur det kommer att se ut....
 ..det kommer att rama in rabatten lite och jämna till gräsmattan så klipparen kan köra över plattorna utan att krångla in i hörn och svängar...där få vi i såna fall klippa själva om vi ska ha krokigt.
 Plattorna har vi tagit från framsidan sen hämtade vi lite grus och fyllde ut gången . Jag tycker att det blev riktigt bra....vi får se hur det blir imorgon när vi ska gräva ut på baksidan, hämta sand och grus och lägga alla plattorna på plats...
 Sen blev  pojkarnas tröjor klara...framsidan...
..ryggen.... man kan klart och tydligt se vems som är vems. Nu ska jag paketera dom och lägger dom på "lådan" imorgon eller på måndag.
Kram


3 kommentarer:

  1. Superläckra tröjor!!!
    Känner igen det där med att flytta plattor...
    ...ännu en likhet oss emellan!
    kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att förnya och förbättra i sin trädgård.Tröjorna blev toppen. Lyckliga mottagare !! Kram Eva

    SvaraRadera
  3. JÄTTE FINA!!! Ska bli så spännande att prova dom på sen!

    Visade bilderna för pojkarna som tyckte dom var jätte fina!!

    Kram

    SvaraRadera