söndag, maj 06, 2012

Ännu en dag full av sol och värme!!!

Då fortsatte vi att fixa på baksidan....
 Vi plockade bort alla plattorna igen, satte en märktråd för att inte behöva "gräva ihjäl oss"...
 Nu är ena delen av gräset borta, det är hårdpackade lera under så det blev väldigt tungt att gräva med spade. Men nu är det gjort!!
 Mellan sonen "snodde" kameran för att dokumentera... normalt är det JAG som dokumenterar!!!
 Sådärja nu är jagh åter bakom kameran, alltså, gräset är borta och då är det dax för lite sand....och plattor...
 plattor och sand och sand och plattor... Det tog lite tid så vi beslöt att nästa del får vänta några dagar.
 Sådärja!! Nu är den första  biten klar, grus bakom plattorna och sand emellan...ganska lagom höjd till gräskanten, nu ska nog vår bovärd kunna klippa utan problem, man vill ju underlätta för alla om det går.
 Min hallonbuske som jag fick av grannen förra året har klarat sej i vinter...nu hoppa jag att det kommer riktigt mycket hallon (utan mask)
 Lite kalas åkte vi på som avbrott i arbetsdagen, min systerdotterdotter fyllde 2 år, ett riktig charmtroll är hon!!!
Och en sån liten sötnos måste ha en fin jacka på sej i sommar....Jag broderade en Hallo Kitty och skrev namnet under...rackarns om det är någon annan som vill "låna" den jackan....

Kolla in mina färdigsydda handdukar, dom är till salu. Det går att få ett namn på om man vill det. 

Nu är det pyjamasen och mästarnas mästare som gäller.....

Kram

5 kommentarer:

  1. Oj vad ni hunnit med mycket idag! Här har det INTE varit varmt och skönt, soligt men attans kallt faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Jackan blev verkligen jättefin tycker jag.

    SvaraRadera
  3. En sådan jacka vill jag också ha!!!
    Det kan t.o.m. få stå "fel" namn på;-)
    Rackarns vad snygg den var!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh jag vill också ha en baksida att pyssla på! Nu har jag bara en balkong som vetter mot E4:an. Föga inspirerande... ;)

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin jacka. Oj vad ni pysslat. Lerjord är inte så kul jämt o gräva i.
    Ha de gott!

    SvaraRadera