onsdag, juni 06, 2012

En bit är en bit är en bit.....

..faktiskt så har jag hunnit några varv på tröjan men tyvärr blir den inte klar tills imorgon.
 Jag har 1 och 1/2 ärm att sticka och lite öm i fingrarna efter virkningen....får väl se hur mycket jag hinner imorgon....
Iallafall så lyckades jag knåpa ihop 2 studenttjejer. De är gjorda som nyckelringar, då kan man använda dom till mer än att hänga om halsen.... kanske efter allt firande ha den i nyckelknipan??!! Komma ihåg att studenten är genomförd och bära det minnet med sej... Jag har oxå valt att inte sätta dit ögon, då kan man fantisera själv om hur tjejen ska se ut...ingen vindögd skapelse med krokiga stygn eller pärlor som sys på snedden... 
Ska jobba imorgon men på fredag har jag semester och ska till slottet Nyköpings hus och titta på alla skolbarn som sjunger så vackert att sommaren är här och att lovet börjar. Inte ett öga kommer att vara torrt ...det vet jag sen tidigare år!! Man får passa på så länge det är möjligt att få se barnen, tids nog får inte mammor och pappor vara med om skolavslutningar, men fram till det att Jonas går ut årskurs 6 kommer jag vara med så om det går att lösa på jobbet med semester och vikarier!! ( Jonas slutar klass 2 nu).

Kram

1 kommentar:

  1. Gu´så fina studenttjejer du virkat. Roligt att få en sådan . Kram Eva

    SvaraRadera