söndag, juni 10, 2012

Nu märks det att vi varit...

..uppe lääänge på kvällarna den här helgen. Svårt är det att få Jonas i säng skapligt...det är mycket som funderas och ska göras innan man ska sova...jag svarar på en den ena än den andra frågan ...-Varför är jag inte ledig nu när det är sommarlov? -Men lilla Jonas...jag och pappa har inte semester än.  -Men varför då, fröken är ju ledig hela sommaren. Ja, vad svarar man på den?? Men Jonas trivs på sitt fritids och kommer inte att ha några problem att ta sej dit...om det inte är imorgon förstås...han kommer att vara jättetrött... kanske kan jag skicka dit honom i pyjamas och med kudde och täcke... utan att väcka honom...

Regnat har det gjort till och ifrån hos oss...då har jag passat på att sticka på ärmarna till pippitröjan...det går framåt, sakta men säkert...får jag sitta ifred några kvällar och bara sticka så är nog tröjan färdig inom kort...det är väl stickcafe på FB på tisdag... får passa på då.
Ha en trevlig vecka allihop.

Kram

1 kommentar:

  1. Känner igen det där. Malena undrar också varför jag inte ska vara något ledig den här sommaren... Inte lätt att förklara det där med intjänade semesterdagar! :)

    SvaraRadera