lördag, juni 02, 2012

Vilket väder!!!

Var kommer allt regn ifrån??? Visst ja det kommer ju uppifrån...men hur mycket finns det där upp?? Kollade lite på vädret och kanske kommer det en sol så småningom....den finns där det vet jag men den är lite , lite osynlig....Och hur kallt är det ??? Var kommer kylan ifrån...mina tomater blir lite kalla.... potatisen och dom fina blommorna... Jag hoppas att allt klarar sej....Jo, det gör det nog ( man får intala sej själv att allt kommer att blli såååå varmt och skönt inom kort)
 Jonas hade lite tråkigt idag, först hade han en kompis att leka med sen skulle kompisen åka iväg och ingen annan av kompisarna var hemma...då blev det lite chokladbollar...tallriken blev full..men det syns inte här. Nu är Jonas mage full istället!!! Han sparar några till brorsan Philip som sover borta i natt, han får när han kommer hem imorgon (om inte resten oxå ligger i Jonas mage)
Stickningen går framåt, vädret tillät mej att sitta en stund idag...hela bakstycket är klart och jag har delat på framstycket....så nu är det bara resten kvar...börjar längta efter nåt som går fortare att sticka och inte är så otympligt.... kanske ett par sockor  eller vantar..... : )

Kram

3 kommentarer:

  1. Ja visst är det ruggit och man får nästan sitta med vinterstassen även inomhus, men det vänder snart....det känner jag på mig ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Man är verkligen orolig för sina nyplanterade växter. Jag tog in min fina ampel till växthuset, annars hade den väl blåst sönder.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Kyla och regn, nä det är inget för mej.

    SvaraRadera